Vi tilbyr support og vedlikehold av din webløsning
Vår jobb er å hjelpe deg med å lykkes med din websatsning - også i fasen etter at de nye nettsidene er lansert. Som totalleverandør tilbyr NetConsulting hjelp med generell support, teknisk vedlikehold og innholdsarbeid til eksisterende kunder og nye bedrifter. Du kan kontakte oss via e-post, telefon, webkamera, chat og ved å invitere til fysiske møter. Basis support er gratis og utvidete supportavtaler betaler kunder for. På denne siden kan du lese om våre betalbare tjenester.
Hvorfor er det viktig å holde nettsiden din oppdatert etter lansering?
Felles for alle websider er at de er levende dokumenter som trenger å vedlikeholdes etter lansering. Den tekniske utviklingen skjer stadig raskere og økende krav fra markedet gjør at bedrifter presses til å bruke tid på å holde innholdet på nettløsningene sine oppdatert. Nye bilder og tekster må legges inn med jevne mellomrom, og dersom man ønsker å holde seg synlig på Google sine organiske gratis-søkeresultatlister, så må man oppdatere nøkkelord mm. NetConsulting sine kunder kan vedlikeholde webløsningene selv eller de kan be om hjelp til små eller store oppgaver, dersom tiden ikke skulle strekke til.
Support
NetConsulting Basis Support er gratis. Du kan ringe inn og få gratis hjelp per telefon i de tilfellende du jobber med å ordne websidene dine. NetConsulting Utvidet Support er imidlertid en betalbar tjeneste. Den starter å løpe dersom supportsaken skyldes at kunde har forårsaket feil i koden, designet mm og ønsker hjelp til å få reparert saken. Netconsulting fakturerer for den tiden som går med til reparasjon på kvartersbasis. Priser: se kjøpsavtalen. Slik kontakter du NetConsulting Support
Vedlikeholdsavtale
Stadig flere bedriftsledere ser fordelene med å bruke tiden sin på det de kan best. Selv om de er fullt i stand til å skrive egne tekster med gode nøkkelord og beskrivelser for Google, så ser de at de tjener mest på å outsource den delen av jobben.
Mange ser også at å oppgradere sine WordPress-koder tar lengre tid enn først antatt. Tanken om å spare penger ved å gjøre det selv er god, men når man gjør noe sjeldent og i tillegg ikke har teknisk erfaring, så bruker man ofte uhensiktsmessig lang tid på oppgraderinger. I tillegg kommer risikoen for at noe kan gå galt, og at en alikevel må ringe support. Erfaringsmessig tar en større og større andel bedriftsleder kontakt med en IT-kompetent part og inngår en såkalt vedlikeholdsavtale.
En vedlikeholdsavtale inneholder som standard en del basistjenester. En del tekniske oppgaver må gjøres hver gang WordPress, en søkemotor eller en browser oppgraderer systemene sine. Teknisk oppgradering av kode må gjøres, nye nøkkelord og/eller måter å sortere innholdet på websidene må gjøres samt at innholdet på websidene må sjekkes, slik at layouten på websidene vises like profft i browserenes nyeste versjoner. Disse tingene kan kundene gjøre selv, men stadig flere ser verdien av å fokusere tiden sin på salg, selgeropplæring og nettverksbygging osv. Da tjener de mest penger.
I en standard vedlikeholdsatale kan NetConsulting også inkludere tilleggstjenester avhengig av hva kunden ønsker hjelp til. En typisk vedlikeholdsoppgave er at vi med jevne mellomrom legger inn nye kampanjebilder for kunder. Bilder som viser sesongvariasjoner velger også en del bedrifter å få lagt inn. Det samme gjelder bilder som er relatert til høytider og salgskampanjer i media. Andre velger at vi legger ut alle saksdokumenter etter j styremøter f.eks, samt ev. pressemeldinger og artikler som har kommet i media. Avtalene spesialsys ut i fra kunde sine behov. Omfang og pris avhenger av kunde sine behov.
Vi har også utkast til anbefalte vedlikeholdsavtaler for bedrifter innen ulike bransjer. Etter 18 år i bransjen så har våre konsulenter utviklet god kunnskap om hvilke spesielle ting kunder innen ulike bransjer ønsker hjelp til. Disse utkastene bruker vi som utkast til diskusjon når vi sammen med kundene finner frem til hvilke oppgaver bedriften bør prioritere å bruke tid på for å holde tritt med konkurrentene i bransjen.
SLA - Service Level Agreement
For en del bedrifter fungerer webløsningene som forretningskritiske applikasjoner. Hvis webløsningen får trøbbel så får det vesentlig eller store konsekenser for salget og/eller arbeidsdagen til de ansatte. I slike saker er det vanlig at kundene etablerer såkalt SLA-avtaler. Disse avtalene opprettes for kunder som ønsker tilpasset responstid utover basis-support. Dette betyr at de får tilgang på teknisk personell innen minutter eller timer, samt utenfor normal arbeidstid, natt og i helger og ferier. Les mer om SLA-avtaler
Hastesak?
Ring support
Mandag - Fredag
Åpent kl 0830 - 1700
Telefon: 23 27 16 00
Netconsulting Support kan også kontaktes her